Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2009

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΕΙ (Κ.Μ. 14/11/08)

1. Προπτυχιακα
2. Μεταπτυχιακα
3. Διδακτορικα4
4. Τομεις / Εργαστηρια
5. ΕΤΕΠ και Διοικητικοι
6. Εσωτερικος Κανονισμος
7. Υποδομες
8. Προοπτικες Τμηματος
9. Επαγγελματικα Δικαιωματα
10. Φοιτητικη Εκπροσωπηση
11. Κλιμα Συνελευσεων - Παρελθον

6 σχόλια:

  1. Αρμοδιότητες Προέδρου
    • Συγκαλεί τη Γ.Σ. και το Δ.Σ., καταρτίζει την ημερήσια διάταξη και προεδρεύει των εργασιών της
     4 τακτικές συνεδριάσεις το χρόνο σε ημερομηνίες που καθορίζονται από την αρχή του Ακ. Έτους
    o Τα θέματα θα επιδιώκεται να είναι γνωστά στην πλειοψηφία τους από νωρίς και να υπάρχει επικοινωνία με τα μέλη ΔΕΠ και τους φοιτητές για τη διαμόρφωσή τους.
     Έκτακτες Γ.Σ. για κρίσεις εκλογής/εξέλιξης ή για άλλο συγκεκριμένο θέμα
    o Ο Πρόεδρος δεν εξασφαλίζει την εκλογή/εξέλιξη μέλους ΔΕΠ αλλά διασφαλίζει την αμερόληπτη διαδικασία εκλογής/εξέλιξης
    o Όσο το δυνατό λιγότερες έκτακτες Γ.Σ
     Έκτακτη Γ.Σ. αν ζητηθεί από το 1/3 του συνόλου των μελών της Γ.Σ του Τμήματος
     Πρόταση και έγκριση Εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας της Γ.Σ
    • Εισηγείται στη Γ.Σ. για τα θέματα της αρμοδιότητάς της
     Για κάθε θέμα θα υπάρχει εισήγηση συγκεκριμένη από τον Πρόεδρο – προϊόν διερευνητικών συζητήσεων με συναδέλφους του Τμήματος, ή αποτέλεσμα ομάδας εργασίας που συστήνεται από τον Πρόεδρο, ή κατόπιν επαφών με άλλα όργανα του Πανεπιστημίου ή του Υπουργείου.
     Το Τμήμα πρέπει να καθορίσει ποια θεωρεί αμιγώς επιστημονικά - ερευνητικά θέματα για να είναι ευδιάκριτες οι αρμοδιότητες της Γ.Σ.Ε.Σ.
     Το Τμήμα πρέπει να καθορίσει τη διαδικασία καθορισμού του ενιαίου γνωστικού αντικειμένου των τομέων
     Ενιαία στάση για τις προκηρύξεις θέσεων μελών ΔΕΠ και τη συγκρότηση εκλεκτορικών σωμάτων.
    • Τηρεί μητρώα επιστημονικής δραστηριότητας κάθε μέλους ΔΕΠ
     Μέριμνα ώστε κάθε διδάσκων, με ευθύνη του, να διατηρεί και να ενημερώνει, συνεχώς, στο διαδικτυακό τόπο του Τμήματος τη δική του ιστοσελίδα, όπου περιγράφονται οι ημέρες και ώρες διδασκαλίας και ακρόασης φοιτητών, τα διδασκόμενα από αυτόν μαθήματα, το περιεχόμενό τους και τα διανεμόμενα συγγράμματα και να παρέχει οποιαδήποτε συναφή με το μάθημα πληροφόρηση.
     Μέριμνα για θέσπιση ουσιαστικής διαδικασίας εσωτερικής αξιολόγησης
     Διαφάνεια - δημοσιότητα
    • Μεριμνά για την εφαρμογή των αποφάσεων της Γ.Σ.
     Τήρηση και έγκριση πρακτικών – δημοσίευση σε ιδιαίτερο τόμο – προσιτά σε κάθε ενδιαφερόμενο σύμφωνα με το νόμο.
    • Συγκροτεί επιτροπές για τη μελέτη ή διεκπεραίωση συγκεκριμένων θεμάτων και προΐσταται των υπηρεσιών του τμήματος
     Ο Πρόεδρος δεν πρέπει να μένει αμέτοχος από όποια επιτροπή συγκροτεί προκειμένου να είναι ενεργή και να μη χρονοτριβεί/αδρανεί
     Ο Πρόεδρος πρέπει να επιβλέπει ουσιαστικά το έργο της Γραμματείας και των ΕΤΕΠ
    o Αναδιάρθρωση της Γραμματείας και των ΕΤΕΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ακαδημαϊκός – Αναπτυξιακός Προγραμματισμός
    Εκπαίδευση: Με δεδομένο τον Ακαδ. – Αναπτ. Προγραμματισμό που πρόσφατα συζητήθηκε στην τελευταία Γ.Σ πρέπει ο Πρόεδρος να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να πραγματοποιηθούν τα διάφορα μέτρα υλοποίησης των στόχων που τέθηκαν.
    Ιδιαίτερα πρέπει να κινήσει τη διαδικασία αναμόρφωσης του Προπτυχιακού και Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών (ΠΠΣ –ΠΜΣ). Το ΠΠΣ κατά την άποψή μου πάσχει από ανισοκατανομή των μαθημάτων Πληροφορικής (ιδιαίτερα Προγραμματισμού Η/Υ) και Οικονομικών, και από πληθωρισμό κατ’ επιλογήν μαθημάτων. Θα πρέπει παράλληλα με τον καθορισμό των μαθημάτων να συζητηθεί το περιεχόμενο ενός έκαστου εξ αυτών ώστε να ικανοποιηθεί η απαίτηση/στόχος του Τμήματος («η προαγωγή και η μετάδοση της γνώσης µε τη διδασκαλία και την έρευνα στο γνωστικό αντικείμενο της επιστήμης της Πληροφορικής, µε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη συστημάτων για εφαρμογές σε Οικονομικές, Διοικητικές και Κοινωνικές επιστήμες…»).
    Ο Πρόεδρος πρέπει να συστήσει μια επιτροπή η οποία θα συλλέξει προτάσεις – ιδέες των μελών ΔΕΠ για μαθήματα του ενδιαφέροντός τους και η οποία θα κάνει μια πρώτη επεξεργασία τα συμπεράσματα της οποίας θα εισηγηθεί ο Πρόεδρος στην Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών (ΕΠΣ) που στο μεταξύ θα έχει συσταθεί με απόφαση της Γ.Σ. Η ΕΠΣ θα συνεδριάσει όσες φορές χρειαστεί ώστε με το τέλος του εαρινού εξαμήνου να υποβάλει το σχέδιο ΠΠΣ στη Γ.Σ. Είναι ευθύνη του Προέδρου και της Γραμματείας να αντιμετωπιστούν οι λεπτομέρειες προσαρμογής και μετάβασης στο νέο ΠΠΣ.
    Στη διαμόρφωση του ΠΠΣ θα πρέπει εκτός των άλλων να συσχετιστεί το γεγονός ότι θα ακολουθήσει με μια ανάλογη διαδικασία η τροποποίηση του ΠΜΣ.
    Άποψή μου είναι ότι είναι επιτακτική η ανάγκη δημιουργίας Τομέων. Δεν θα πρέπει να αναλωθεί πολύς χρόνος στη «διερεύνηση δυνατότητας σύστασης Τομέων». Μέσα από τη διαδικασία δημιουργίας Τομέων θα ξεκαθαριστεί και το πρόβλημα των διαφόρων γνωστικών αντικειμένων των μελών ΔΕΠ – παρόντων και μελλοντικών. Πρέπει να πάψει να επικρατεί η άποψη ότι η θεσμοθέτηση – λειτουργία Εργαστηρίων, πολύ δε περισσότερο Τομέων, αποκρύπτει την προσπάθεια ορισμένων, εκτός η εντός του Τμήματος, να ελέγξουν το Τμήμα. Η λειτουργία Τομέων είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του Νόμου Πλαίσιου που κανείς μέχρι τώρα δε διανοήθηκε να καταργήσει και η δημιουργία τους στο Τμήμα μας πλέον είναι ζωτικής σημασίας, Το φαινομενικά δύσκολο στάδιο που απαιτείται για να καταλήξουμε στο ποιοι πρέπει να είναι αυτοί οι Τομείς δεν θα πρέπει να αποτελεί δικαιολογία αναβολής. Και είναι ένα από τα καίρια σημεία στα οποία κρίνεται η ικανότητα όποιου θέλει να Προεδρεύσει στο Τμήμα.
    Για μένα το κύριο βάρος που είμαι διατεθειμένος να αναλάβω είναι δύο πράγματα: Πρόγραμμα Σπουδών – Δημιουργία Τομέων. Και είναι αλληλένδετα. Δεν μπορούμε να κοιτάμε στο μέλλον χωρίς να τα αντιμετωπίσουμε με επιτυχία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ ως φοιτητής του τμήματος θα σταθώ σε μερικά σημεια. Πρώτον, η ενημέρωση για διάφορα θέματα που αφορούν κυρίως τα επαγγελματικά μας συμφέροντα καθώς και το πρόγραμμα σπουδών μας είναι ανύπαρκτη. Ας μην αναφέρω καν τα τυχόν συνέδρια που λαμβάνουν χώρα κατά καιρούς σχετικά με το αντικείμενο μας και για τα οποία αν ειμαστε τυχεροί και δούμε καμια αφίσα σε καποιο εργαστήρια καλώς ειδάλλως απλώς αγνοούμε την υπαρξή τους. Δεύτερον, θεωρώ επιεικώς απαραδεκτη την κατασταση του εργαστηρίου του τμηματος. Δε θα επεκταθώ πιστεύω ότι ολοι καταλαβαίνετε. Τρίτον, θα ήθελα να ευχαριστήσω καποιους καθηγητες για την ελάχιστη έστω αύτη προσπαθεια που κάνουν για να μας ενημερώσουν μεσω e-mail για καποια θέματα.

    Τέλος θα ήθελα να τονίσω το εξής. Προσωπικά δεν με απασχολουν οι διάφορες διαμάχες μεταξύ καθηγητών πρυτανείας κτλ. Αυτό που επιθυμώ ειναι να δω κάτι να αλλάζει στο τμήμα μου, πραγμα που στα 3 έτη που φοιτώ δεν το έχω δει. Επίσης σημαντικό θεωρώ το να υπάρχει ένα site η forum του τμήματος που να γίνονται καποιες ανακοινώσεις γα σημαντικά ζητήματα και να μην θυμάστε να ενημερώνετε οι περισσότεροι μόνο για τις εκλογές. Αντί να ευελπιστώ να μου στείλει κάποιος καθηγητης το σχέδιο νόμου για την κατοχύρωση των εργασιακών μου δικαιωμάτων να αναρτάται εκεί.

    Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

    ΥΓ: Συμφωνώ με αυτό που ειπώθηκε παραπάνω, φοιτώ στο τμήμα εφαρμοσμένης ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ και όχι οικονομικής!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Προπτυχιακά
    Αναδιάρθρωση του ΠΣ:
    Υπάρχει χάσμα μεταξύ των τριών πρώτων εξαμήνων και των δύο τελευταίων (όπου ο φοιτητής επιλέγει και την πτυχιακή του) στα μαθήματα που έχουν να κάνουν με προγραμματισμό και τις εφαρμογές του. Μεσολαβούν στην πλειοψηφία τους αμιγώς μαθήματα Οικονομικού περιεχομένου.
    Υπάρχει πληθώρα κατ’ επιλογήν μαθημάτων χωρίς συνοχή και συγκεκριμένες κατευθύνσεις.
    Όσον αφορά το περιεχόμενο των διαφόρων μαθημάτων δεν έχουμε συζητήσει το κατά πόσο αυτό ανταποκρίνεται στο διττό χαρακτήρα του Τμήματος. Είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε αν θέλουμε να εδραιώσουμε και να ενισχύσουμε τον ιδιαίτερο σε σχέση με άλλα Τμήματα Πληροφορικής χαρακτήρα του Τμήματός μας.
    Ο ρόλος του Πρόεδρου στην ενεργοποίηση των διαδικασιών εντός του Τμήματος για την ουσιαστική αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος και στην προβολή / διαφήμιση προς τα έξω είναι καθοριστικός και σημαντικός.
    Έχοντας κατά νου την ιδιαιτερότητα αυτή του Τμήματος θα πρέπει να βρούμε νέα σύγχρονα γνωστικά αντικείμενα και μαθήματα που στο άμεσο μέλλον θα τα εντάξουμε στο πρόγραμμα σπουδών και στο Τμήμα. Η ύπαρξη Τομέων κάνει το όλο εγχείρημα ευκολότερο.
    Εκπαιδευτική διαδικασία:
    Το Τμήμα πρέπει άμεσα να προχωρήσει στη θεσμοθέτηση Εσωτερικού Κανονισμού λειτουργίας του Τμήματος, ο οποίος θα ρυθμίζει μια σειρά από λεπτομέρειες που έχουν να κάνουν με τη σωστή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πρέπει να αποχτήσει το Τμήμα την αυτοδύναμη λειτουργία σε ότι έχει να κάνει τουλάχιστο με θέματα εκπαιδευτικής λειτουργίας. Θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη τα γεγονός ότι δεν έχουμε ακόμα και σε επίπεδο ΠαΜακ έναν Εσωτερικό Κανονισμό. Για παράδειγμα, δείτε την αναφορά σε κανονισμούς που γίνεται στην Προκήρυξη Εκλογών Προέδρου στο Τμήμα μας. Δεν είναι σωστό, με πρόσχημα την ομοιόμορφη λειτουργία των Τμημάτων του ΠαΜακ να μην ξέρουμε πότε θα αρχίσουν ή θα τελειώσουν τα μαθήματα ή οι εξετάσεις.
    Ο ρόλος του Προέδρου είναι και στο θέμα αυτό καθοριστικός. Πρέπει να αναλάβει την πρωτοβουλία να φέρει το συντομότερο δυνατό σχέδιο προς έγκριση και να κινήσει τη διαδικασία θεσμοθέτησής του. Ορισμένες από τις τακτικές Γ.Σ. πρέπει να έχουν στη ημερήσια διάταξη τέτοια θεσμικής φύσεως θέματα για το Τμήμα.
    Σε ότι έχει να κάνει με την εκπαιδευτική διαδικασία ο ρόλος του Προέδρου είναι σημαντικός και στην εύρυθμη διεξαγωγή των μαθημάτων μέσα από μια σωστή κατάρτιση του προγράμματος διδασκαλίας και στην αποσαφήνιση του ποιος διδάσκει και αν διδάσκει κάποιο μάθημα. Και δεν εννοώ κάποιου είδους αστυνόμευση από μεριάς του Προέδρου, αλλά θα πρέπει επιτέλους να ξεκαθαρίσουμε τι εννοούμε όταν παίρνουμε απόφαση ότι 2-3 μέλη ΔΕΠ θα κάνουν συνδιδασκαλία κάποιο μάθημα, τι εννοούμε ότι κάποιος υποψήφιος διδάκτορας ή 407 συνεπικουρεί ή διδάσκει και τι διδάσκει. Ο Πρόεδρος μπορεί να βρει και να προτείνει τρόπους να πάψουν κάποια πράγματα να είναι σε πλήρη αναντιστοιχία με αυτά που αποφασίζονται ή να μην ανταποκρίνονται στοιχειωδώς με αυτά που αναφέρονται στο Πρόγραμμα σπουδών.
    2-3. Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά
    Με αφορμή το γεγονός ότι με το παρόν ΦΕΚ ίδρυσης το ΠΜΣ θα δεχθεί φοιτητές για τελευταία φορά το ακαδημαϊκό έτος 2009-2010 ο Πρόεδρος, σε συνεργασία με τον Διευθυντή του ΠΜΣ πρέπει αμέσως μετά τις θερινές διακοπές να κινήσει τις διαδικασίες (αντίστοιχες λίγο πολύ με αυτές για το ΠΠΣ) ριζικής αναδιάρθρωσής του. Παράλληλα πρέπει να προκαλέσει συζητήσεις για την αναγκαιότητα ή μη λειτουργίας του ΠΜΣ στην Κοζάνη, για το σε ποιους απευθυνόμαστε κ.λπ. Νομίζω ότι πολλοί από μας έχουμε αρνητική εμπειρία από τον τρόπο που λειτουργήσαμε το ΠΜΣ.
    Εννοείται ότι καμία συζήτηση για το ΠΜΣ δεν μπορεί να αφήσει απ’ έξω τη διαδικασία εκπόνησης και απονομής διδακτορικού. Πρέπει ο Πρόεδρος να κινήσει τη διαδικασία θέσπισης «κανόνων» που πρέπει να τηρούνται προκειμένου να αποκτήσουν τα διδακτορικά που απονέμονται στο Τμήμα το ανάλογο κύρος. Άποψή μου είναι ότι υπήρξε πληθώρα διδακτορικών που δόθηκαν και είναι καιρός να αναβαθμίσουμε την όλη διαδικασία. Και αυτό θα γίνει μέσα από την ουσιαστική αναβάθμιση του επιπέδου των σπουδών που παρέχουμε στο μεταπτυχιακό μας και των απαιτήσεών μας από έναν υποψήφιο διδάκτορα. Χρειάζεται και εδώ να συμφωνήσουμε σε κάποιες λεπτομέρειες - ρυθμίσεις εσωτερικές για το Τμήμα σε σχέση με αυτά που προβλέπει ο Νόμος για τα μεταπτυχιακά.
    4. Τομείς / Εργαστήρια
    Άποψή μου είναι ότι είναι επιτακτική η ανάγκη δημιουργίας Τομέων. Δεν θα πρέπει να αναλωθεί πολύς χρόνος στη «διερεύνηση δυνατότητας σύστασης Τομέων» όπως αναφέρεται στον Ακαδ. – Αναπτ. Προγραμματισμό. Μέσα από τη διαδικασία δημιουργίας Τομέων θα ξεκαθαριστεί και το πρόβλημα των διαφόρων γνωστικών αντικειμένων των μελών ΔΕΠ – παρόντων και μελλοντικών. Πρέπει να πάψει να επικρατεί η άποψη ότι η θεσμοθέτηση – λειτουργία Εργαστηρίων, πολύ δε περισσότερο Τομέων, αποκρύπτει την προσπάθεια ορισμένων, εκτός η εντός του Τμήματος, να ελέγξουν το Τμήμα. Η λειτουργία Τομέων είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του Νόμου Πλαίσιου που κανείς μέχρι τώρα δε διανοήθηκε να καταργήσει ή να αλλάξει και η δημιουργία τους στο Τμήμα μας πλέον είναι ζωτικής σημασίας, Το φαινομενικά δύσκολο στάδιο που απαιτείται για να καταλήξουμε στο ποιοι πρέπει να είναι αυτοί οι Τομείς δεν θα πρέπει να αποτελεί δικαιολογία αναβολής. Και είναι ένα από τα καίρια σημεία στα οποία κρίνεται η ικανότητα όποιου θέλει να Προεδρεύσει στο Τμήμα. Επίσης θα πρέπει να φέρει προς συζήτηση την οργάνωση και λειτουργία των Εργαστηρίων. Είτε αυτά έχουν να κάνουν με όσα υποτίθεται ότι λειτουργούν είτε όχι. Και αναφέρομαι σ’ αυτά που χαρακτηρίσαμε ως ερευνητικά.
    5. ΕΤΕΠ και Διοικητικοί
    Επιβάλλεται η αντιμετώπιση της σωστής λειτουργίας της Γραμματείας του Τμήματος. Χωρίς να αποτελεί μομφή για κανένα/καμία η εικόνα που παρουσιάζει η Γραμματεία μας είναι αποκαρδιωτική. Θα έλεγα ότι μεγάλη ευθύνη για τη λειτουργία της Γραμματείας έχει ο Πρόεδρος του Τμήματος. Και τούτο γιατί θα πρέπει να αφιερώνει χρόνο για τη σωστή λειτουργία της και την καθοδήγηση των διοικητικών υπαλλήλων. Και το κυριότερο, πρέπει να έχει υπόψη του ότι αυτός θα πρέπει να είναι γνώστης των διαφόρων νομοθετικών διατάξεων από τη στιγμή που η υπηρεσία δεν του χορηγεί γραμματείς με πτυχίο Νομικής και ότι είναι δική του ευθύνη η διαρκής ενημέρωση των διαφόρων τροπολογιών, ερμηνευτικών εγκυκλίων, κ.λπ. Είναι αποποίηση ευθύνης το να θέλει κανείς να είναι Πρόεδρος και από την άλλη μεριά να μη διαθέτει χρόνο για την ενημέρωσή του στο τι λέει ο νόμος και να περιμένει ακόμα και την ώρα της Γ.Σ. να του πει ο/η Γραμματέας του Τμήματος τι λέει ο Νόμος.
    Και είναι δική μας παράληψη που σε ένα Τμήμα Πληροφορικής δεν φροντίσαμε όσο έπρεπε την ηλεκτρονική υποβοήθηση του έργου της Γραμματείας. Σε σχέση με αυτό πρέπει να αναθεωρήσουμε και το ρόλο των ΕΤΕΠ του Τμήματος. Ο Πρόεδρος πρέπει να βρίσκει τρόπους «κοινής» λειτουργίας σε ορισμένα θέματα όπως επίσης και να καθορίσει τις αρμοδιότητες ενός έκαστου εξ αυτών. Ένας σημαντικός τομέας στον οποίο πρέπει να ανατεθούν αρμοδιότητες στα ΕΤΕΠ είναι η λειτουργία και ενημέρωση του Compus και του ιστότοπου του Τμήματος όπου με βάση το Νόμο πρέπει στα πλαίσια της Δημοσιότητας και της Διαφάνειας να είναι αναρτημένα πολλά και διάφορα από τις δραστηριότητες του Τμήματος. Κάτι που θεωρώ σημαντικό ότι πρέπει να αναβαθμίσουμε γιατί έχει να κάνει με την εικόνα του Τμήματος προς τα έξω.
    6. Εσωτερικός Κανονισμός
    Το Τμήμα πρέπει άμεσα να προχωρήσει στη θεσμοθέτηση Εσωτερικού Κανονισμού λειτουργίας του Τμήματος, ο οποίος θα ρυθμίζει μια σειρά από λεπτομέρειες που έχουν να κάνουν με τη σωστή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πρέπει να αποχτήσει το Τμήμα την αυτοδύναμη λειτουργία σε ότι έχει να κάνει τουλάχιστο με θέματα εκπαιδευτικής λειτουργίας. Θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη τα γεγονός ότι δεν έχουμε ακόμα και σε επίπεδο ΠαΜακ έναν Εσωτερικό Κανονισμό. Για παράδειγμα, δείτε την αναφορά σε κανονισμούς που γίνεται στην Προκήρυξη Εκλογών Προέδρου στο Τμήμα μας. Δεν είναι σωστό, με πρόσχημα την ομοιόμορφη λειτουργία των Τμημάτων του ΠαΜακ να μην ξέρουμε πότε θα αρχίσουν ή θα τελειώσουν τα μαθήματα ή οι εξετάσεις.
    Ο ρόλος του Προέδρου είναι και στο θέμα αυτό καθοριστικός. Πρέπει να αναλάβει την πρωτοβουλία να φέρει το συντομότερο δυνατό σχέδιο προς έγκριση και να κινήσει τη διαδικασία θεσμοθέτησής του. Ορισμένες από τις τακτικές Γ.Σ. πρέπει να έχουν στη ημερήσια διάταξη τέτοια θεσμικής φύσεως θέματα για το Τμήμα.
    Σε ότι έχει να κάνει με την εκπαιδευτική διαδικασία ο ρόλος του Προέδρου είναι σημαντικός και στην εύρυθμη διεξαγωγή των μαθημάτων μέσα από μια σωστή κατάρτιση του προγράμματος διδασκαλίας και στην αποσαφήνιση του ποιος διδάσκει και αν διδάσκει κάποιο μάθημα. Και δεν εννοώ κάποιου είδους αστυνόμευση από μεριάς του Προέδρου, αλλά θα πρέπει επιτέλους να ξεκαθαρίσουμε τι εννοούμε όταν παίρνουμε απόφαση ότι 2-3 μέλη ΔΕΠ θα κάνουν συνδιδασκαλία κάποιο μάθημα, τι εννοούμε ότι κάποιος υποψήφιος διδάκτορας ή 407 συνεπικουρεί ή διδάσκει και τι διδάσκει. Ο Πρόεδρος μπορεί να βρει και να προτείνει τρόπους να πάψουν κάποια πράγματα να είναι σε πλήρη αναντιστοιχία με αυτά που αποφασίζονται ή να μην ανταποκρίνονται στοιχειωδώς με αυτά που αναφέρονται στο Πρόγραμμα σπουδών.
    7. Υποδομές
    8. Προοπτικές Τμήματος
    9. Επαγγελματικά Δικαιώματα
    Χαρακτηριστικό παράδειγμα του πόσο υπεύθυνα αντιμετώπισε το Τμήμα όλα αυτά τα χρόνια την υπόστασή του είναι ό,τι έχει να κάνει με την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων του. Αποσπασματικά και εντελώς περιστασιακά. Χωρίς διάθεση να αφιερώσουμε χρόνο ώστε να χαράξουμε μια στρατηγική ώστε να αντιμετωπίσουμε από κοινού με άλλα Τμήματα Πληροφορικής τα Πολυτεχνικά τμήματα. Να πω ότι σε συναντήσεις Προέδρων Τμημάτων Πληροφορικής οι Πρόεδροί μας συμμετείχαν δι’ αντιπροσώπων; Φυσικά και η ευθύνη των κυρίαρχων φοιτητικών παρατάξεων είναι μεγάλη και ίσως αποτελεί το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα της στρεβλής λειτουργίας σε συλλογικό επίπεδο από τη στιγμή που απ’ ότι έδειξαν τα γεγονότα δεν κάνουν τίποτα ή σχεδόν τίποτα ώστε να έχουν τουλάχιστο σ’ αυτό το θέμα συλλογική δράση σε επίπεδο τμήματος. Ας εξακολουθούν να επιλέγουν να εκπροσωπούνται και να εκφράζονται μέσα από τον ενιαίο όπως καθιερώθηκε να λέγεται σύλλογο. Να θεωρούν άραγε ότι έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με το Τμήμα Μουσικής, για παράδειγμα;
    Ο Πρόεδρος του Τμήματος πρέπει να μεριμνήσει, να έρθει σε επαφή με τους εμπλεκόμενους φορείς – πρόεδροι άλλων τμημάτων Πληροφορικής, Πανελλήνιοι σύλλογοι Πληροφορικής, κ.λπ. ώστε να υπάρχει πίεση προς το αρμόδιο Υπουργείο ώστε να εξασφαλιστούν οι απόφοιτοι του Τμήματος κατά το καλύτερο δυνατό, και να μην αρκείται στην έκδοση ενός σχετικού ψηφίσματος από τη Σύγκλητο.
    10. Φοιτητική Εκπροσώπηση

    11. Κλίμα Συνελεύσεων - Παρελθόν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 11. Κλιμα Συνελευσεων - Παρελθον
    Η ΓΣ εχει γίνει πολλες φορες θεατρο προσωπικων αντιπαραθεσεων και σπανια εκπαιδευτικών και επιστημονικων συζητησεων.
    Η ευθυνη βαραίνει κατ'αρχην εμας τους ΔΕΠ, ειτε θεωρουμε οτι "ευνοηθηκαμε" απο τη λειτουργεια των ΓΣ ειτε θεωρουμε οτι "κυνηγηθηκαμε" (οι 2 ρολοι αλλαζουν πολυ συχνα για πολλους απο μας). Κατα δευτερο λογο ευθυνη εχουν και ολοι ανεξαιρετως οι Προεδροι που ειτε κολουσαν σε ασημαντες λεπτομερειες ειτε απεραντολογουσαν, αλαλογα με το τι ηθελαν να περασουν στις ΓΣ. Συνηθως αντι να διευθυνουν τις σηζητησεις μαλωναν με καθενα χωριστα και μαλισταμε μεταβαλομενουσ ρολους κακων και καλων.
    ΠΡΟΤΑΣΗ: α) Καταρτιση Ημερ. Διατ. με συνεργασια ΔΕΠ και Φοιτητων β) Εισηγησ ή Εισηγήσεις γ)2 Καταλογοι Ομιλητων δ) ΟΧΙ απαντησεις του Προεδρου στον καθε ομιλητη ε)Ψηφοφοριες
    4. Τομεις / Εργαστηρια
    Λιγοι τομεις (το πολυ 3) ο καθενας με το εργαστηριο του (ΟΧΙ πολλους τομεις και πολλα εργαστηρια με βαση προσωποκεντρικη τα οποια θα οδηγησουν σε αναβίωση τησ παλιας ΕΔΡΑΣ με φεουδαρχη τον κ. Καθηγητη)
    10. Φοιτητικη Εκπροσωπηση
    Με το ισχυοντα Νομο η φοιτητικη εκπροσωπηση σε ολα τα επιπεδα χαρακτηριζεται απο μεγαλυτερο βαθμο αμεσης δημοκρατιας. Πρεπει να εφαρμοστει βεβαια και το τμημα του νομου που οριζει ενα ΦΣ ανα τμημα. Χρειαζεται τελος μεγαλη προσοσχη να μην αποκλειονται απο συζητησεις και ψηφοφοριες απο ζητηματα που θα καθοριζονται αυθαιρετα ως "στενα επιστημονικα".
    Με λιγη καλη θεληση, ανοικτα μυαλα και περιορισμο των προσωπικων υπερφιλοδοξιων να υπολοιπα μπορουμε να τα συζητησουμε και να αποφασισουμε ηρεμα και δημιουργικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητοί συνάδελφοι,

    Ως υποψήφιος πρόεδρος, θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους για την κατανόηση, την υπομονή και τη βοήθεια που μου παρείχατε το σύντομο χρονικό διάστημα που ήμουν στη Διοίκηση του Τμήματος και να σας παρακαλέσω, στην περίπτωση που εκλεγώ Πρόεδρος, να κάνετε το ίδιο αφήνοντας πίσω το παρελθόν, για να μπορέσουμε έτσι να δούμε σωστά το παρόν και να εργαστούμε όλοι μαζί για το μέλλον του Τμήματος.

    Ανεξάρτητα από το ποιος θα εκλεγεί Πρόεδρος, θα ήθελα συνεργαστούμε διότι είναι παραπάνω από βέβαιο πλέον ότι μπορούμε στη βάση κατάλληλων συνεννοήσεων και αμοιβαίων συμβιβασμών να εργαστούμε παραγωγικά και αποτελεσματικά για την ανάπτυξη και την προβολή του Τμήματος.

    Θα ήθελα λοιπόν να σας παρουσιάσω ορισμένες σκέψεις μου σχετικά με τη λειτουργία του τμήματος, οι οποίες πρέπει να εντάσσονται σε ένα γενικό πλαίσιο κανόνων. Βασικός παράγοντας επιτυχίας αυτού το πλαισίου κανόνων είναι η θεσμοθέτηση, λαμβάνοντας υπόψη την ισχύουσα νομοθεσία και τον εσωτερικό κανονισμό του Πανεπιστημίου, ενός Ειδικού Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Τμήματος.

    Πριν όμως αναφερθώ αναλυτικά στον Εσωτερικό αυτό Κανονισμό Λειτουργίας, θα ήθελα να τοποθετηθώ σχετικά με τη φοιτητική εκπροσώπηση στα Όργανα του Τμήματος.

    Το ζήτημα της εκπροσώπησης των φοιτητών στη Γ.Σ. του Τμήματός μας είναι ένα θέμα που μας ταλαιπώρησε τα τελευταία χρόνια και έγινε αιτία να πικραθούμε μεταξύ μας. Στο θέμα λοιπόν της φοιτητικής εκπροσώπησης στη Γενική Συνέλευση του Τμήματος επρόκειτο, όπως είχα κάνει και στο σύντομο χρονικό διάστημα που ήμουν Πρόεδρος, να αποδεχθώ εκπροσώπους από το σύλλογο φοιτητών του ΠΑΜΑΚ, περιμένοντας φυσικά και την απάντηση σε σχετική ερώτησή μου προς το Υπουργείο Παιδείας, ερώτηση που όπως καταλαβαίνετε θα ήταν περισσότερο επιτακτική μετά και τη δημοσίευση του Πρότυπου Εσωτερικού Κανονισμού. Στις 16/2/2009 έλαβα απάντηση στο ερώτημά μου από το ΥΠΕΠΘ στην οποία τονίζονται οι «συνταγματικώς κατοχυρωμένες συνδικαλιστικές ελευθερίες» των φοιτητών.
    Ως εκ τούτου θεωρώ ότι έληξε πλέον το θέμα της φοιτητικής εκπροσώπησης στο Τμήμα μας.

    Έρχομαι τώρα στον Ειδικό Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Τμήματος, που για την ορθή δημιουργία του πρέπει να συσταθεί Επιτροπή θεσμοθέτησής του.
    Πέραν όμως της επιτροπής αυτής προτείνω να συσταθούν και άλλες επιτροπές, οι οποίες ενδεικτικά είναι οι παρακάτω:

    1. Επιτροπή αναμόρφωσης προγράμματος προπτυχιακών σπουδών.
    2. Επιτροπή για την ανανέωση της λειτουργίας του προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών.
    3. Επιτροπή για την ίδρυση τομέων.
    4. Επιτροπή θεσμοθέτησης εργαστηρίων.
    5. Επιτροπή για φοιτητικά θέματα, όπως σύμβουλοι σπουδών, συμμετοχή φοιτητών μας στο πρόγραμμα Erasmus, επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων.
    6. Επιτροπή για την προβολή των ερευνητικών και διδακτικών δραστηριοτήτων του Τμήματος.
    7. Επιτροπή για την παρακολούθηση ερευνητικών εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων
    8. κ.λ.π

    Πιστεύω ότι είναι απαραίτητη η σύσταση ειδικών επιτροπών (Συντονιστής, Μέλη) για τα τρέχοντα σημαντικά θέματα που απασχολούν το Τμήμα. Στόχος της σύστασης αυτών των επιτροπών είναι η διαμόρφωση κατάλληλων προϋποθέσεων για τη σωστή προετοιμασία των θεμάτων και την παρουσίασή τους στη Γενική Συνέλευση, με σκοπό τη ζύμωση και το συγκερασμό απόψεων, στη βάση καλά τεκμηριωμένων προτάσεων που θα υποβάλλονται από τις Επιτροπές.

    Για παράδειγμα, θα μπορούσα να αναφερθώ στην Επιτροπή Αναμόρφωσης Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών:

    Όπως το φαντάζομαι, θα πρέπει η Επιτροπή, άμεσα και σε αρμονία με τον τετραετή προγραμματισμό που πρόσφατα καταθέσαμε ως τμήμα, να ασχοληθεί με το θέμα ως εξής:

    Να ξεκινήσει από μηδενική βάση και αντί να επικεντρωθεί, εκ των προτέρων, στη μείωση του αριθμού των μαθημάτων του Προγράμματος, που αυτό θα σημαίνει έμμεσα ότι αποδεχόμαστε το ισχύον πρόγραμμα δηλαδή ότι είναι καλό κατά τα άλλα, θα πρέπει σύμφωνα με το ιδρυτικό διάταγμα του Τμήματος, και λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες της σύγχρονης επιστήμης και του περιβάλλοντος, να οριοθετήσει με σαφήνεια το σκοπό του Τμήματος και ανάλογα να δημιουργήσει ένα εστιασμένο και χωρίς προκαταλήψεις σύγχρονο Πρόγραμμα Σπουδών.

    Εξάλλου, «η πραγματική δυσκολία δεν έγκειται στην ανάπτυξη νέων ιδεών αλλά στη δραπέτευση από τις παλιές ιδέες».

    Ως ένα άλλο παράδειγμα, θα μπορούσα να αναφερθώ στην Επιτροπή Ανανέωσης Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών:
    Να σας θυμίσω ότι το ακαδημαϊκό έτος 2009-2010 είναι το τελευταίο έτος λειτουργίας του Μεταπτυχιακού μας με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών.

    Όλοι μας γνωρίζουμε ότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που συναντήσαμε κατά τη λειτουργία του Προγράμματος είναι η ποικιλία των γνωστικών αντικειμένων των φοιτητών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα. Ίσως θα έπρεπε η Επιτροπή, ταυτόχρονα με την αναμόρφωση του ισχύοντος Προγράμματος Σπουδών, για τις δύο ή περισσότερες κατευθύνσεις, τις οποίες θα πρέπει να παρακολουθούν φοιτητές με συγγενή γνωστικά αντικείμενα, να ασχοληθεί και με την πρόταση μιας νέας επιπλέον κατεύθυνσης, η οποία να εστιάζεται σε φοιτητές με μη συγγενή γνωστικά αντικείμενα, ή όπως συνήθως λέγεται να προτείνουμε και ένα «προγράμματα μετατροπής»

    Βέβαια, από το πλαίσιο του Κανονισμού Λειτουργίας, θα μπορούσα να επιλέξω και να αναφερθώ σε θέματα όπως τα παρακάτω:

    1. Διαδικασία Προκήρυξης Νέων Θέσεων

    • Από τη στιγμή που θα αναμορφωθεί το πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών είναι μια καλή ευκαιρία να καταγραφούν και οι ανάγκες που θα προκύψουν τόσο σε γνωστικά αντικείμενα όσο και σε μέλη ΔΕΠ.
    • Με βάση αυτήν την καταγραφή πρέπει στη συνέχεια να προσδιοριστεί ένα χρονοδιάγραμμα και μια ιεράρχηση των αναγκών του τμήματος σχετικά με τις προκηρύξεις νέων θέσεων.

    2. Αρμοδιότητες και υποχρεώσεις των ΕΤΕΠ

    • Θα πρέπει να γίνει καταγραφή και κατηγοριοποίηση των αναγκών του Τμήματος και των μελών ΔΕΠ, και αντίστοιχη ανάθεση υποχρεώσεων σε ΕΤΕΠ, Υποψήφιους Διδάκτορες, Εργαστηριακούς Βοηθούς και Τεχνικούς. Βέβαια, όλα τα παραπάνω θα πρέπει να γίνονται στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων των ΕΤΕΠ, σύμφωνα με πρόταση της Επιτροπής που θα συσταθεί για το σκοπό αυτό.

    3. Κατανομή πόρων στο Τμήμα

    • Είναι αυτονόητο ότι μετά την ίδρυση τομέων και εργαστηρίων στο Τμήμα θα πρέπει να γίνεται ετήσια κατανομή των πόρων του Τμήματος, σύμφωνα με ένα δίκαιο αλγόριθμο, ο οποίος θα αποφασισθεί ύστερα από τεκμηριωμένη πρόταση σχετικής Επιτροπής.

    4. Ανάπτυξη ενός ενιαίου δικτυακού τόπου του ΤΕΠ.

    • Πρέπει να αναπτυχθεί ένας ενιαίος δικτυακός τόπος για το τμήμα, έτσι ώστε να μπορούν να αναρτηθούν όλες οι ερευνητικές και διδακτικές δραστηριότητες των μελών ΔΕΠ. Αυτός ο δικτυακός τόπος θα συμβάλει στη προβολή του Τμήματος.

    5. Καθιέρωση αριστείας υποψηφίων διδακτόρων.

    • Προτείνω τη βράβευση υποψηφίων διδακτόρων με βάση την επίδοσή τους κατά τα έτη εκπόνησης της διδακτορικής τους διατριβής, όπως για παράδειγμα αριθμό δημοσιεύσεων σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά. Για το σκοπό αυτό προτείνω να συσταθούν επιτροπές κρίσης ανά γνωστικό αντικείμενο.

    Πέραν όλων των παραπάνω και των Επιτροπών που θα συσταθούν για κάθε θέμα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού, θεωρώ σκόπιμο να σας παρουσιάσω και προσωπικές μου απόψεις αναφορικά με συγκεκριμένα θέματα που απασχόλησαν το Τμήμα μας:

    1. Ίδρυση και Λειτουργία Τομέων και Εργαστηρίων

    • Η γνώμη μου είναι ότι πρέπει να ιδρυθούν τομείς και εργαστήρια. Εξάλλου, αυτό αποτελεί και δέσμευση του Τμήματός μας στα πλαίσια σύνταξης του τετραετούς προγραμματισμού του.
    • Το πλήθος και τα γνωστικά αντικείμενα των τομέων και των εργαστηρίων, αποτελεί αντικείμενο αρχικά της Επιτροπής Ίδρυσης και Λειτουργίας Τομέων και Εργαστηρίων

    2. Βελτίωση των εργαστηριακών υποδομών του τμήματος.

    • Λόγω αντικειμένου του τμήματος, κύριο μέλημά μας πρέπει να είναι η διατήρηση & η συντήρηση των εργαστηριακών υποδομών με σύγχρονο εξοπλισμό και λογισμικό.
    • Στο χρονικό διάστημα που συμμετείχα στη σύγκλητο ως προσωρινός πρόεδρος του Τμήματος εισηγήθηκα
    i. την επιπλέον χρηματοδότηση από τον τακτικό προϋπολογισμό για ανανέωση του εργαστηρίου του 2ου ορόφου και
    ii. την παραχώρηση εργαστηρίων/γραφείων/αιθουσών στο τμήμα μας, από τους χώρους που θα προκύψουν από το κτίριο του πρώην ΓΣΝ 424.
    Οι προτάσεις μου αυτές έγιναν αποδεκτές ομόφωνα από τη σύγκλητο.

    3. Μηχανισμός έκδοσης τεχνικών αναφορών.

    Προκειμένου να δοθεί περισσότερη ώθηση στην ερευνητική προσπάθεια όλων των μελών ΔΕΠ του τμήματος προτείνω να δημιουργηθεί ένας μηχανισμός για την έκδοση πρώιμων ερευνητικών αποτελεσμάτων με τη μορφή τεχνικών αναφορών (technical reports). Αντίστοιχη λειτουργία υπάρχει και σε αρκετά τμήματα του εσωτερικού και του εξωτερικού.

    4. Σύσταση Υπηρεσίας Υποστήριξης Φοιτητών

    Με σκοπό τη παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τους φοιτητές για την ομαλή μετάβαση από τη δευτεροβάθμια στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, την υποστήριξη φοιτητών με αναπηρία ή φοιτητών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες για την επιτυχή περάτωση των σπουδών τους.

    5. Καθορισμός Συμβούλων Σπουδών

    Για την καθοδήγηση και παροχή κατευθύνσεων και συμβουλών προς τους φοιτητές για την πρόοδο και επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών τους. Σύμφωνα με το νόμο-πλαίσιο, οι σύμβουλοι ορίζονται εκ περιτροπής από μέλη ΔΕΠ, που κατά τη θητεία τους διευκολύνονται στην άσκηση των καθηκόντων τους.

    6. Επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων του τμήματος.

    Πρέπει να διεκδικήσουμε την απόσυρση του Πορίσματος της Ομάδας Εργασίας που συγκροτήθηκε από το ΥΠΕΠΘ (αρ. Πρωτ.: 29949/13-03-2007) για τη θεσμοθέτηση πλαισίου επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων τμημάτων Πληροφορικής (ενότητα Α), καθώς και επί των σχεδίων Προεδρικών Διαταγμάτων με τίτλους "Καθορισμός Επαγγελματικών Δυνατοτήτων και Δεξιοτήτων Πτυχιούχων Πανεπιστημιακών Τμημάτων στα αντικείμενα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών" και "Καθορισμός Επαγγελματικών Δικαιωμάτων Μηχανικών στα αντικείμενα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών" (ενότητα Β). Το εν λόγω Πόρισμα δεν είναι ρεαλιστικό και αντικειμενικό ως προς τις ανάγκες της επιστήμης της Πληροφορικής. Δεν καταφέρνει να προσδιορίσει επαγγελματικά δικαιώματα με μια σύγχρονη αντίληψη του ρόλου των αποφοίτων των τμημάτων πληροφορικής, και η τυχόν προώθησή του θα έχει ως μόνο αποτέλεσμα τη θέσπιση αστήρικτων επιστημονικά διακρίσεων υπέρ των αποφοίτων των τμημάτων μηχανικών, ενώ δεν θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών, που είναι σήμερα διεθνές ζητούμενο. Τα προηγούμενα έτη προέκυψε από τη συνεργασία των προέδρων των τμημάτων πληροφορικής ένα κείμενο το οποίο απαλείφει τα μειονεκτήματα του εν λόγω πορίσματος. Πρότασή μου είναι να υιοθετηθεί αυτό το κείμενο.

    7. Χρηματοδότηση προπτυχιακών φοιτητών
    Προτείνω από τους πόρους του Μεταπτυχιακού να χρηματοδοτούνται φοιτητές του Τμήματός μας που συμμετέχουν σε επιστημονικά φοιτητικά συνέδρια.

    Συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω, επισημαίνω ότι η φιλοσοφία της συνεισφοράς μου στο Τμήμα, βασίζεται στην ενεργοποίηση όλων των μελών του, έτσι ώστε με αρμονική συνεργασία να επιδιώξουμε παράλληλα με την σύνταξη ενός πλαισίου κανόνων, που να έχει τη μορφή Κανονισμού Λειτουργίας του Τμήματος, τη δημιουργία ενός εστιασμένου και χωρίς προκαταλήψεις σύγχρονου προγράμματος σπουδών. Η διαμόρφωση του Προγράμματος σπουδών θα πρέπει να γίνει από μηδενική βάση ώστε να ανταποκρίνεται με σαφήνεια στο σκοπό του Τμήματος, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες της σύγχρονης επιστήμης και του περιβάλλοντος. Απόρροια του νέου Προγράμματος σπουδών θα είναι η ίδρυση τομέων και η θεσμοθέτηση εργαστηρίων. Για να επιτευχθούν όμως αυτά πρέπει να υπάρχει θέληση, συναίνεση και συνεργασία μεταξύ μας και να πάψει η εσωστρέφεια που τα τελευταία χρόνια κούρασε το Τμήμα μας και διατάραξε τις σχέσεις μας.

    Κλείνοντας, πιστεύω ότι ανθρώπινος και ταυτόχρονα αποτελεσματικός είναι εκείνος ο Πρόεδρος που «θεωρεί σημαντικά γι’ αυτόν, ακόμη και τα πλέον ασήμαντα θέματα είτε του Τμήματος ως σύνολο είτε του κάθε μέλους χωριστά».

    ΑπάντησηΔιαγραφή